söndag 30 januari 2011

Bäst att sluta på topp

Efter en väldigt lång tvättdag med mamma-Oliver-mys på kvällen sitter jag här och planerar inför Olivers födelsedagskalas nästa helg.
Har kommit rätt långt.. skrivit färdigt inköpslistan och möblerat om lite i huvudet
Nu har jag dock kommit till ett stadie där jag är så trött att jag lär blanda ihop allt och ångra de beslut jag tagit om jag fortsätter med tankeverksamheten en stund till. Lika bra att låta det vara tills jag ska ut och handla nu i veckan.

Blir lite slötittande på tv nu innan det är dags att sova.
Ny arbetsvecka, längesen jag arbetade en hel vecka pga våra virus och skit så det lär väl kännas. Tog ju dessutom ett beslut idag om att skjuta upp storstädning här hemma till imorgon...  Kändes som ett kanonbeslut innan idag men nu börjar jag få ångest.. Orka.. En måndag dessutom! Men men, bäst så för annars vet jag inte hur jag ska hinna med det i veckan.
Imorgon blir Oliver dessutom hämtad av sin pappa så slipper han vara hemma när jag städar här hemma. Han har nog med bry med att stöka ner så jag antar att jag får ta det andra! :)

Förresten så är Oliver inte klok när det gäller kläder.
Han har ju hjälpt mig med tvätten hela dagen och nu ikväll frågade han mig om jag hade tvättat hans nya vita tröja för han tänkte han på sig den på dagis imorgon. Och tro mig, han blev väldigt nöjd när jag sa att den var tvättad! :)
Han älskar verkligen kläder och vill helst välja själv varje dag. Jag fick införa skjort-förbud för honom på dagis alla dagar utom fredagar eftersom han alltid skulle ha skjorta innan..
Tur att det vankas så många kalas för vår del nu i Februari så han får gå i skjorta fler dagar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar