torsdag 27 januari 2011

Vardagslyx

Oliven sover som en stock och jag har precis tagit en lång, varm dusch.
Jag har ett underbart shampoo och balsam, har nog aldrig varit så nöjd med något som jag är med detta.
Mitt hår får nämligen inte särskilt mycket omtanke, någonsin. Klipper det kanske max 2 gånger om året, borsta det nog lika sällan och färgar alldeles för ofta. Det är ett under att jag har något hår.


John Frieda 'Brilliant bruentte' får verkligen mitt hår att glänsa och lukta som en dröm.
Kostar kanske lite mer och där är nog bara en 250ml i flaskorna men det är drygt, riktigt drygt. Rekommenderar varmt!

För övrigt har kvällen bjudit på en väldigt otrevlig Oliver som tycker att jag är tjatig och har tydligen en väska som ser ut som en postsäck.
Det är lite av Olivers nya grej att kalla mig tjatig.. Så fort jag säger något så får jag som svar; -"Tjata inte så mycket mamma". Och jag vet exakt var han har fått det ifrån.. Min kära pappa säger nämligen alltid att jag inte ska tjata på honom när jag tillrättavisar Oliver i närheten av honom. Oliver är ju morfars lille guldgosse så gud nåde mig som skäller eller säger till på skarpen. Pappa ska iaf få en tillrättavisning från mig imorgon. :)

Och postsäcken.. Vet för det första inte var han fått ordet 'postsäck' ifrån. Kanske dagis, men varför skulle de prata om postsäckar egentligen?
Hur som helst, vi var i köket när Oliver frågade mig om han kunde få titta i "den gröna postsäcken".
Jag blev lite förvånad och förstod inte riktigt vad han menade, då travade han rakt fram till min väska och sa -"Denna gröna postsäcken. Får jag titta i den?"


Jo men visst Oliver. Mammas London-inköpta väska som hon alltid älskat kan vi med glädje kalla postsäck.
Nästa vecka ska jag nog ut på jakt efter en ny väska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar