söndag 30 januari 2011

Helgen

Med tanke på att Oliver och jag har tvättar idag så känns det som om helgen praktiskt taget är över. Och vilken helg dessutom. Det har varit att göra non-stop.

Fredagen vankades det middag med 3 av Malmös goaste tjejer, Emilia, Emma och Sheida. Vi åt och drack gott på Karib Creól, avverkade en del skvaller och fick obligatoriska skrattanfall. En mycket trevlig kväll med andra ord, men det brukar vi lyckas med att få till.

Eftersom min mamma varit hemma med Oliver under fredagskvällen så fick jag även en liten sovmorgon på lördagsmorgonen. Vi satte dock igång direkt med en biltur ut på landet där vi skulle hämta upp Olivers kusin, min Guddotter, lilla underbara Chella.
Körde direkt hem till oss igen där vi åt en stor, god frukost för att orka med dagens första stopp. Tårtaffären på Kärleksgatan. Där fick barnen välja ut vars två oblat-bilder som de ska ha på sina födelsedagstårtor nu när de fyller år i Februari.
Efter det blev det färd hem till min mormor och morfar där vi blev bjudna på både fika och middag. Oliver och jag sa hejdå till alla de andra vid 16.30 för att bli upphämtade av min pappa och Ewa eftersom vi skulle vidare hem på kalas hos min farmor.
Där blev vi bjudna på ännu mer middag, tårta och annat gott. Oliver somnade i farmors soffa lite efter 20 och vi körde sen hem runt 22. Oliver var lätt att bara lägga ner i sängen för fortsatt sömn och jag gick och la mig efter drygt en timme. Alldeles slut.

Efter den dagen sov dessutom Oliver till 7.30 i morse vilket var väldigt välkommet. Sovmorgnar är väldigt sällsynta i vårt hem! :)
Nu tvättar vi som sagt och ska göra det ett par timmar framåt. Trodde inte vi hade så mycket tvätt vilket ledde till en mindre chock när jag satt och sorterade tvätten.. Skulle egentligen behövt städa idag också men det får vänta till imorgon efter jobb när Oliver ändå blir hämtad av sin pappa på dagis.

När tvätten äntligen blir färdig ska vi nog bege oss ut i det härliga vädret en sväng för att handla lite gott till ikväll. Vi har inte fått något helgmys tillsammans så det tar vi igen ikväll.


Två goa kusiner som äter furkost tillsammans. <3


1 kommentar: