lördag 22 januari 2011

Ändrade planer

Skulle till ett lekland idag men eftersom Oliver är så snorig och hängig kände jag att det var lite dumt. Både för hans och de andra barnens skull.
Tänkte att det fick bli en runda till en lekplats i närheten istället så vi fick lite luft i alla fall men Oliver var inte alls sugen på det. Tvingade till sist med honom till affären för att inhandla ett par nödvändigheter och frågade då om han ville handla hem lite lördagsgodis till ikväll. När svaret var 'nej' så insåg jag att han känner sig nog inte särskilt bra ändå. Så vi traskade hem igen, satte på en film och åt lite lunch framför tvn. När jag gick ut i köket med tallrikarna hann lillgrisen somna i soffan och jag tyckte det var synd att väcka honom. Är man dålig så får man nog vila mitt på dagen.
Jag fick därmed tillfälle att städa och dona här hemma vilket var väldigt skönt. Får dock ta lite till senare ikväll men då är det så lite så det lär gå fort.

Just nu ser det då ut så här i ena soffan hos oss och jag funderar starkt på att inta den andra för en liten vilostund..


1 kommentar: