onsdag 19 januari 2011

Röda hund

Detta är jag. Ungefär.
Efter en lång dag på vårdcentralen har läkaren nu kommit fram till att det är röda hund jag har. Av alla j-vla sjukdomar..Ser ut som ett helvete och känner mig som ett helvete. Stackars Oliver var jätteduktig hela dagen och var med mig när jag träffade både den ena och den andra och tog prover. Fick som tur var med mig hostmedicin hem till honom också så att han kan få sova lite bättre i natt.
Sen har vi en hel veckas hemmaliggande framför oss, de tyckte att det var bäst om Oliver också stannade hemma. Men vi ska nog ha det mysigt, får bli fredagsmys med film varje dag eftersom vi helst ska hålla oss så mycket inne som möjligt. Tydligen är det väldigt illa om en gravid kvinna skulle bli smittad och det är väldigt smittosamt.

Hur som helst. Maten ska in i ugnen och Oliver ska titta på bilar på datorn så jag får väl anse mig själv bortkörd från datorn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar