onsdag 19 januari 2011

Tårta på hjärnan

Oliver fyller snart 3, om drygt 2 veckor och jag har sen länge tänkt att han ska få någon form av bil-tårta eftersom denna lille kille är totalt galen i bilar. Började googla lite på bil-tårta för att få lite idéer och hittade en sida som förändrat mitt liv drastiskt. Jag är fullkomligt besatt av tårtor nu.
Hur som helst satt jag och kikade runt bland deras tårtor och hittade en tårta jag kan tänka mig att försöka mig på och den ser ut så här:


Oliver kom och satte sig hos mig efter ett tag när jag satt och tittade på tårtor och frågade vad jag tittade på. Även han hittade en favorit bland tårtorna, den är dock way to complicated. Det är inte ens lönt att försöka sig på den. Ni ser den här under och jag antar att alla håller med. Det där kan jag bara inte efterlikna så det ens kommer lite i närheten.. 

Efter en stund fick han dock syn på en annan tårta. Han utbrast; "Titta mamma så fin tårta, jag vill ha den, inte den andra" Och gissa om jag blev förvånad när jag insåg att han satt och pekade på en vit tårta med en prinsess-krona på..
Nu har jag iaf bestämt mig för att försöka mig på att göra någon form av den översta tårtan, lär inte bli lika fin men förhoppningsvis lite fin. Och god! :)

Alla bilder är förresten hämtade härifrån.
Jag vill dock varna er för att gå in och titta på alla tårtor. För min del har det nämligen utvecklats till ett beroende.

1 kommentar:

  1. Hej Päronknoppen.
    Va roligt att du har börjat blogga igen. Jag är en som kommer följa den slaviskt och tycker det är jätteskoj att jag får en chans att få lite inblick i ert liv. Sköt om er.
    Puss & Kram, Sandra

    SvaraRadera